انیمیشن

انیمیشن و گرافیک

انیمیشن

انیمیشن و گرافیک

انیمیشن : آموزش MatchMover

آموزش و معرفی نرم افزار Match Mover  

 

 

آموزش Matchmover 2011



اگر مایا ورژن 2010 با بالا نصب کرده باشید نرم افزاری بنام Matchmover را دیدین که همراش نصب میشه . چون هیچ آموزشی از این نرم افزار در دست نیست براتون آموزشش را میگذارم .

Match Mover یک نرم افزار رهگیری دوربین است که میتواند مسیر حرکت و پارامترهای دوربین را از یک فیلم دوبعدی استخراج کند

پس از آنکه مسیر حرکت دوربین سه بعدی از فیلم بدست آمد شما میتوانید صحنه را به تعداد زیادی نرم افزارهای انیمیشن سه بعدی یا کامپوزیت اکسپورت کنید . لیست نرم افزار ها را در ادامه مینویسم .

این فرایند به شما این امکان را میدهد که بقیه کار را در نرم افزار دلخواهتان ادامه دهید .

گمان میکنم براتون خیلی جالب هست مدلها و موجودات سه بعدی را که خودتان ساختید در فیلم جشن تولد یا عروسی دوستان قرار بدید . انگار که اونها هم واقعا در کنارتون بودند .

این نرم افزار تمامی پارامترهای داخلی دوربین مانند zoom فاصله کانونی و همینطور حرکت را از فیلم استخراج میکند . همینطور مختصات نقاط را از فیلم به شکل خارق العاده ای در فضایی سه بعدی میسازد . این یعنی ایجاد محیط سه بعدی از فیلم دو بعدی .

دیگر مورد استفاده آن ، ضبط اطلاعات حرکتی از اجسام متحرک فیلم است . یعنی شما فیلم به آن میدهید و یک صحنه سه بعدی شامل لوکیتورهای انیمیت دار از آن تحویل میگیرید . با این وصف یک دستگاه موشن کپچر ، در اختیار شماست .  

------------------------------------------------------- 

------------------------------------------------------- 

دوستی پرسیدند که : چطور میتونم از حرکت Track Point هام در نرم افزار MatchMover خروجی برای 3ds max بگیرم؟
خودم Export کردم به صورت فایل MaxScript اما تنها کاری که میکنه اینه که یه دوربین میسازه.
------------------------------------------------------ 

پاسخ : نمیدونم .  چون  مایا کار میکنم و بسیار خوب کار میکنه با MutchMover . خیلی وقت هستش مکس را گذاشتم کنار . ولی یک روش هستش . و اون اینکه از مایا استفاده کنید و سپس  FBX  اکسپورت بگیرید برا مکس. وقتی  هم خروجی میگیرید تنظیماتش را برا خروجی حرکت اکتیو کنید .